PRÍPADOVÁ ŠTÚDIA 

Rozvoj tímu BSO oddelenia cez program Advisors of the Future v spoločnosti BDO Slovakia

V spolupráci s BDO Slovakia sme rozvíjali tím BSO oddelenia pod vedením Evy Belkovej, BDO partnera. Program bol vytvorený pre 22 účastníkov a obsahoval viac ako 25 hodín tréningu, e-learningovú podporu a osobné konzultácie pre každého z nich v rámci adaptácie a profesionálneho rozvoja. V niekoľkých fázach sme sa zamerali na budovanie Business Mindsetu, princípy Customer-Centric prístupu a posilňovanie individuálnej značky s cieľom podporiť stratégiu We are Advisors of the Future.

 KLIENT 

BDO Slovakia je súčasťou medzinárodnej siete BDO, ktorá poskytuje poradenské, audítorské a daňové služby. BSO oddelenie (Business Services & Outsourcing) sa venuje rozvoju služieb v oblasti outsourcingu a podpory firemných procesov. Je vedené Evou Belkovou, partnerkou BDO Slovakia, ktorá sa so svojím tímom zameriava na poskytovanie vysoko kvalitných služieb klientom s dôrazom na inovatívne riešenia a budovanie dlhodobých vzťahov.

 VÝZVA 

BDO Slovakia má ambíciu rozvíjať u svojich konzultantov prístup We are Advisors of the Future, čo znamená byť moderným, proaktívnym poradcom, ktorý chápe potreby klienta a dokáže ho edukovať a konštruktívne viesť k riešeniam. Program Business Mindset bol navrhnutý s cieľom pripraviť konzultantov na túto rolu, posilniť ich obchodné myslenie, zákaznícku orientáciu a schopnosť efektívne identifikovať a napĺňať potreby klientov, pričom sa kládol dôraz na osobný rozvoj a budovanie ich vlastnej značky v rámci konzultantského prostredia.

Medzi kľúčové výzvy patrili:

1. Analýza potrieb a výzvy pre konzultantov: 
Prvým krokom bolo dôkladné pochopenie aktuálneho stavu kompetencií a schopností tímu konzultantov. To zahŕňalo nielen ich technické a odborné znalosti, ale aj schopnosť aplikovať ich v praxi a naplniť očakávania klientov. Cieľom bolo identifikovať oblasti, ktoré si vyžadujú ďalší rozvoj, aby konzultanti naplnili víziu BDO ako Advisors of the Future – lídrov, ktorí nielen radia, ale aj aktívne formujú budúcnosť svojich klientov a odvetví.

2. Rozvoj obchodného myslenia a zákazníckeho prístupu: 
Dôležitým cieľom bolo posilniť u konzultantov schopnosť myslieť v obchodných súvislostiach a porozumieť podnikateľským výzvam svojich klientov. Business Mindset spolu s Customer-Centric prístupom zameraným na identifikáciu potrieb klientov umožňuje konzultantom vytvárať hodnotu, nielen poskytovať rady. Konzultanti sa učili, ako aktívne edukovať klientov a vyzývať ich k inováciám, čo vo výsledku vedie k modernejšiemu a efektívnejšiemu konzultantskému prístupu.

3. Budovanie osobnej značky a identifikácia workfluencerov:
S konzultantmi sme pracovali na pochopení významu osobnej značky, ktorá je prepojením ich úspechov, profesionálnej misie a schopnosti zdieľať skúsenosti s ostatnými. Osobná značka im umožňuje lepšie sa prezentovať pred klientmi aj v rámci tímu a organizácie. Identifikácia „workfluencerov”, teda lídrov, ktorí inšpirujú a vedú ostatných svojím prístupom a prácou, bola kľúčová pre udržanie motivácie a rast celého tímu.

4. Posilniť tímové kompetencie a motiváciu cez praktické zážitky: 
Aby boli konzultačné tímy úspešné, pozornosť sme sústredili na posilnenie tímovej dynamiky a jej silný základ a budovanie praktických skúseností. Interaktívne aktivity – simulácie a role plays – vytvárajú priestor na rozvoj praktických zručností a prehlbujú tímovú spoluprácu. Offsite stretnutia poskytujú príležitosť získať nové zážitky mimo bežného pracovného prostredia, čo zvyšuje tímovú súdržnosť a motiváciu na ďalší rozvoj.
„Na spolupráci so SUVKO Coaching si najviac cením ich vysoko personalizovaný prístup. Vždy prispôsobia tréning našim konkrétnym požiadavkám a navyše ho dynamicky upravia tak, aby čo najlepšie zodpovedal našim potrebám. Ani neúspech ich neodradí – reagujú flexibilne a tréning prispôsobujú aktuálnej situácii aj v jeho priebehu. Vždy sú pripravení a ich komunikácia je profesionálna, ale zároveň ľudská.”

Eva Belková

Partner
BDO Slovakia

  RIEŠENIE  

Program pre spoločnosť BDO sme postavili na viacerých fázach, ktoré systematicky rozvíjali schopnosti konzultantov a podporovali ich osobnostný aj profesionálny rast.

1. Mapping potrieb a analýza aktuálneho stavu

Na začiatku projektu sme s líderkou oddelenia identifikovali potreby tímu a analyzovali aktuálny stav ich zručností a schopností. Táto analýza vytvorila základ pre vytvorenie personalizovaného tréningového programu.

2. Tímové workshopy – Business Mindset

Účastníci boli rozdelení do dvoch skupín, v ktorých absolvovali workshopy zamerané na princípy Business Mindsetu a zákaznícky orientovaný prístup. Diskutovali sme koncept We are Advisors of the Future, pričom sme odhaľovali:
- princípy Customer-Centric prístupu: ako identifikovať potreby a úžitky pre klientov a byť konzultantom, ktorý klienta edukuje a konštruktívne challenguje;
- budovanie osobnej značky: pohľad na osobnú značku ako súhru úspešnosti, platformy na zdieľanie a poslania jednotlivca.

3. Offsite tímový workshop s facilitátormi SUVKO

Pre všetkých účastníkov sme pripravili offsite workshop s dvomi facilitátormi, ktorý obsahoval:
- role plays a drillings: praktické simulácie na posilnenie komunikačných a obchodných zručností;
- predajný simulátor s business challenge: konkurenčný simulátor s úlohou „predať“ klientovi komplexné riešenie, pričom výherca získal ocenenie;
- Lego Serious Play: kreatívnu metodológiu, kde si účastníci vytvorili svojho vlastného Advisor of the Future avatara.

4. Data dotazníky a individuálne konzultácie

Účastníci vyplnili dotazníky zamerané na fázy predajného rozhovoru, ktoré analyzovali ich štýl komunikácie a obchodného prístupu. Následne každý absolvoval 60-minútovú individuálnu konzultáciu s interpretáciou výsledkov a vytvorením akčného plánu pre svoj rozvoj.

5. Projekty v teréne a follow-up stretnutia

V rámci praktického učenia sa účastníci venovali projektom v teréne s cieľom aplikovať nové zručnosti a prístupy. Follow-up stretnutia slúžili na oslavu Quick Wins a retrospektívu celého procesu s dôrazom na ďalší rozvoj.

6. Tvorba Training Curriculum a identifikácia workfluencerov

Na základe výstupov z programu, analýzy dotazníkov a rozhovorov s účastníkmi sme s líderkou oddelenia zostavili tréningové curriculum na nadchádzajúcu sezónu. Vznikla skupina tzv. workfluencerovpilotnej skupiny lídrov, ktorí absolvovali nadstavbu tréningu v oblastiach ambasádorského programu, líderských a prezentačných zručností, čím vytvorili základ pre ďalší rozvoj tímu.

 VÝSLEDKY 

Program Advisors of the Future priniesol komplexný rozvoj zručností a mindsetu tímu BSO oddelenia v BDO Slovakia, pričom jeho výsledky zahŕňali:

1. Posilnený Business Mindset a Customer-Centric prístup: Účastníci lepšie pochopili princípy konzultantskej práce zameranej na klienta a ako efektívne identifikovať potreby klientov.

2. Rozvoj osobnej značky a workfluencerov: Program viedol k vytvoreniu líderskej skupiny workfluencerov, ktorí inšpirujú ostatných a posilňujú firemnú kultúru.

3. Zvýšenú angažovanosť a motiváciu tímu: Offsite workshopy, role plays a simulácie zvýšili tímovú spoluprácu, motiváciu a schopnosť aktívne reagovať na potreby trhu a klientov.

4. Stratégiu ďalšieho rozvoja: Novovytvorené tréningové curriculum poskytuje jasnú cestu pre ďalší rozvoj tímu a podporuje trvalo udržateľný rast zručností a znalostí v BSO oddelení.

Celý projekt podporil víziu BDO Slovakia ako moderných konzultantov budúcnosti a pripravil ich tím na nové výzvy v oblasti poradenstva a zákazníckych služieb.
„Pozitívny dopad tejto spolupráce je neodškriepiteľný – v tejto sezóne sme dokázali zvýšiť počet hodín konzultácií pre našich klientov o 25 % v porovnaní s minulým rokom. Okrem toho, keď môjmu tímu komunikujem dôležitosť poskytovania poradenstva našim klientom, mám vďaka SUVKO tímu lepšiu argumentáciu a dosahujem väčší úspech.“

Eva Belková

Partner
BDO Slovakia

Kontaktujte nás

Zavolať? Napísať? Prísť osobne?

KONTAKTNÝ FORMULÁR


KOŠICE
Matúš DRAGANOVSKÝ - obchod a vzdelávanie
+421 904 222 120 | draganovsky@suvko.sk
SUVKO s.r.o., Kukučínova 2, Košice (Kasárne - Kulturpark)
Mapa pre parkovanie KE
BRATISLAVA
Matúš JAREČNÝ - obchod a vzdelávanie
+421 915 172 398 | jarecny@suvko.sk
SUVKO s.r.o., Bottova 2,
Bratislava 
(Co-work The SPOT)
Mapa pre parkovanie BA
homedatabaseflagfile-addgraduation-hatuserspushpinchart-barsrocketcodecrossmenuframe-expandlayers